Hakkımda

Fotoğrafım
Gezmeyi, fotoğraf çekmeyi bir de yazı yazmayı seviyorum... Deniz ve Can'ın tam zamanlı annesi olarak bebek ve çocuk gelişimi, ekonomik alışveriş tüyoları, kaliteli bebek kıyafetleri gibi çocuklu yaşama dair ne varsa okuyup, araştırıyor, bunları diğer anne adaylarıyla paylaşmayı seviyorum. Kurumsal hayatı geride bırakılmış eski bir Kurumsal Iletişim Müdürü ve editör olarak bu alandaki deneyimlerimi pbailetisim isimli bloğumda, bebek için alışveriş yaparken iyi bir rehber gibi kullanabileceğiniz denenmiş ürün yorumlarını bebek için alışveriş isimli bloğumda bulabilirsiniz...

19 Eylül 2010 Pazar

Web Sitenize Kaliteli Trafik Sağlamanın Yolları

Web sitenizi hazırladınız ve yayına açtınız… Oldukça sık bir tasarımı olması için aylarca emek harcadınız… Sağlam ve güncel hepsinden de önemlisi özgün içeriklerle donattınız… Siteniz son derece işlevsel de oldu… Linkleriniz eksiksiz çalışıyor, satış ve pazarlamasını yapmak istediğiniz ürün ya da hizmetler kusursuz görünüyor ancak tek bir sorun var, siteniz trafik almıyor, yani ziyaretçisi yok. Ya da, hali hazırda ziyaretçiniz var ama gelen kişiler hedef kitleniz değil. Kısacası kimse sizin sunduğunuz hizmet ya da satışını yaptığınız ürünü satın almıyor. Bu oldukça sık karşılaşılan bir sorun. Ve bu sorun size bir şeyleri değiştirmeniz gerektiğini işaret ediyor. Peki, ne yapmalısınız? Neleri değiştirmeli, nasıl yeniden yapılanmalısınız?

Bu noktada kritik olan iki şey var demektir. Birincisi, sitenizin trafik alması gerekiyor, ikincisi de bu alınan trafiğin kaliteli trafik olması gerekiyor.

Kaliteli Trafik Nedir?
Kaliteli trafik, hazırladığınız web sitesinin belirlediğiniz hedef kitlesine verilen addır. Yani sizin potansiyel alıcılarınız, bir diğer deyişle ürün ya da hizmetinizi satın almasını beklediğiniz kitledir. Bu kitle tarafından sitenizin ziyaret edilmesi durumunda siteniz doğru kişilerle buluşmuş ve kaliteli trafik alıyor anlamına gelir.

Site Trafiğinizin Kaliteli Olup Olmadığını Nasıl Anlarsınız?
Günde 1000 kişi tarafından ziyaret edildiğinizi düşünelim ve kazancınız günlük 25 TL olsun. Bu ziyaretçi sayısına ulaşmak için de trafik sağlamaya yönelik araçlara yatırım yaptığınızı ve tıklama başına da bir bedel ödediğinizi varsayalım. Tıklama başına ortalama 0.30 kuruş ödediğinizi düşünelim. Bu demektir ki günde 30 TL harcama yapıyor ancak 25 TL kazanıyorsunuz. Bu durumda aldığınız trafik, kaliteli trafik değil demektir.

Eğer potansiyel müşteriniz, ürün ya da hizmetiniz ile ilgili hazırladığınız bilgileri okuyor ve ardından “daha fazlası için tıklayın” butonuna tıklıyorsa o zaman kaliteli trafik çekmeyi başarmışsınız demektir.

Peki, bunu nasıl sağlarsınız? Tıpkı bu makalede olduğu gibi uzmanlık alanınızla ilgili makale yazarak… Web sitenizin konusu ile ilgili kaleme alacağınız makaleler, o alanda bilgi sahibi olmak isteyen kişilerle aranızda bir köprü vazifesi görecektir. Böylece potansiyel hedef kitlenizin size ulaşmasını sağlarsınız, üstelik tamamen ücretsiz olarak. Eğer makalenizi okuyan kişi sizden bir hizmet ya da ürün satın almak istemiyorsa o zaman makalenin sonunda paylaştığınız linke zaten tıklamayacaktır. Eğer bunun yerine bir PPC kampanyası düzenlemiş olsaydım ve büyük bedeller ödeyerek “trafik” kelimesini seçseydim, bu sizin aradığınız trafiğin karşılığı olmadığında sizin tıklamanız üzerinden ben bir bedel ödemek dolayısıyla para kaybetmek durumunda olacaktım.

Peki nasıl makale yazacaksınız?
Ürün ya da hizmetinizin ön satış kampanyası gibi de düşünebilirsiniz makaleleri. Hedef kitlenizin olası sorularına ya da ihtiyaçlarına cevap verir nitelikte makaleler yazın. Bu makalelerin hedef kitlenizin ilgisini çekecek, niş konulardan oluşmasına özen gösterin. Ücretsiz makale dizinlerinin bir listesini hazırlayın ve yazdığınız makaleleri olabildiğince çok makale dizinine gönderin. Çok sayıda kaliteli makale yazın ve bu pazarlama yöntemini hayatınızın bir parçası haline getirin, kısaca yazmaya devam edin. Makaleleriniz yayınlanmaya başladıktan sonra sitenize kaliteli trafik akışının başladığını göreceksiniz. Makale yazımı hakkında sorularınız ve talepleriniz için bahar(at)pbailetisim.com adresine mail gönderebilirsiniz. Article Marketing ile ilgili daha fazla makaleye ulaşmak için lütfen tıklayın.

P. Bahar Özbal
08.09.2010
www.makalemarketi.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder