Hakkımda

Fotoğrafım
Gezmeyi, fotoğraf çekmeyi bir de yazı yazmayı seviyorum... Deniz ve Can'ın tam zamanlı annesi olarak bebek ve çocuk gelişimi, ekonomik alışveriş tüyoları, kaliteli bebek kıyafetleri gibi çocuklu yaşama dair ne varsa okuyup, araştırıyor, bunları diğer anne adaylarıyla paylaşmayı seviyorum. Kurumsal hayatı geride bırakılmış eski bir Kurumsal Iletişim Müdürü ve editör olarak bu alandaki deneyimlerimi pbailetisim isimli bloğumda, bebek için alışveriş yaparken iyi bir rehber gibi kullanabileceğiniz denenmiş ürün yorumlarını bebek için alışveriş isimli bloğumda bulabilirsiniz...

23 Ağustos 2010 Pazartesi

Article Marketing İle Web Sitenize Trafik Sağlayın

Web sitenizin başarısı, sitenizin çektiği trafiğe bağlıdır. Satış stratejiniz dört dörtlük, site tasarımınız kusursuz, sattığınız ürün ya da hizmet ne denli mükemmel olursa olsun, trafiğiniz olmaksızın bunların hiçbir anlamı yoktur. Eğer trafiğiniz yoksa bu da sizin varlığınızın bilinmemesi demektir. Ve varlığınız bilinmiyorsa kimse sizin satışını yaptığınız ürünü almayacak, kimse sizin sunduğunuz hizmetten haberdar olmayacaktır.

Trafik çekmek kadar çekilen trafiğin kalitesi de çok önemlidir. Garantili trafik, çıkış trafiği, pop-up ya da pop-under trafik genellikle geri dönüşü düşük trafik sağlayıcılardır. Elbette iyi yönetildiklerinde bu kanallar da iyi geri dönüş sağlayabilir ama yine de satış yapabilmek için bazı farklı kanallarla desteklenmesi gerekir.

Global internet dünyasında kabul görmüş en etkili yöntemlerin başında makale yazarak hayata geçirilen “article marketing” yani makale pazarlama yöntemi gelir. Kaliteli trafik diye tanımladığımız doğrudan hedef kitlenizce sağlanmış olan trafik ancak makale yazarak ve bunu iyi makale dizinlerinde yayınlayarak sağlanır. Article Marketing yöntemi sadece makalenizi gönderdiğiniz makale dizinince değil aynı zamanda kaliteli ve özgün içerik arayışındaki webmasterların da ilgi gösterdiği bir konudur. Siz, sizi hedef kitlenizle buluşturacak makaleler kaleme alırken içerik arayışındaki webmasterlar da sizin yazmış olduğunuz makaleleri, tüm gerekli alt linkleri ile birlikte kopyalayarak sitelerinde yayına sokarlar. Böylece birçok yerden sitenize trafik akışı sağlamanız söz konusu olur. Article Marketing yönteminde konunuz ile ilgili bilginin özgün olması, bir yerlerden kopya edilmiş olmaması işte bu nedenle önemlidir.

Article Marketing yönteminde, yazdığınız makaleler sizi doğrudan hedef kitlenizle buluşturur. Satışını gerçekleştirdiğiniz ürün ya da hizmete ilişkin yazdığınız makaleyi okuyan potansiyel alıcı, künye alanında yer verilen bilgileriniz ya da linkleriniz üzerinden size ulaşmayı seçer. Neden mi? Aranılan, araştırılan konudaki bilgiyi aktaran, konuya ilişkin merak edilen soruların yanıtını sormadan veren, adeta bir rehber gibi doğru yönlendirme yapan kişiler güven uyandırır. Bu noktada uzmanlığınız sizin referansınız olur.

Eğer doğru yapılırsa, bu pazarlama yöntemi kaliteli trafik çekmek için en etkili yöntemdir!

Peki, Nasıl Yapacaksınız?
1. Öncelikle alanınızla ilgili ilgi çekebilecek başlıkları belirleyin. Örneğin; seyahat düzenleyen, tur satan bir web sitesi sahibi ya da firmasını ele alalım. Yurtiçi-Yurtdışı tur organizasyonu satışı yapmaktasınız. Alan rekabetiniz yüksek. İnternette pazarlamanın tek yolunun PPC reklam ile yapılacağına inanıyorsunuz. Ve alışılageldik sloganlarla rakiplerinizin arasından sıyrılmak amacı ile sürekli artış gösteren bir bedel ile mücadele ediyorsunuz. Hizmet verdiğiniz alan geniş dahi olsa belirleyeceğiniz konu başlıkları oldukça spesifik hale getirilebilir. Nasıl mı? Satışını gerçekleştirdiğiniz tur ile ilişkili ülke hakkında bilgi aktaran makaleler hazırlayabilirsiniz ya da ilk defa yurt dışına çıkacaklar için altın değerinde ipuçları hazırlayabilir veya tur şirketi seçerken nelere dikkat edilmesi gerektiğini kaleme alabilirsiniz… Başlık önerilerini çoğaltmak mümkün ancak burada önemli olan sizin hedef kitlenize neyi satmak istediğinizdir.
2. Yazacağınız makale hem bilgilendirici hem de kolay okunabilir olmalıdır. Online ortamda bilgim çalınacak korkusu ile bilginizi aktarmaktan ya da sınırlı bilgi vermekten çekinmemeniz gerekir. Yapmanız gereken hedef kitlenizi bilmedikleri bir konuyla ilgili bilgilendirmektir. Hedef kitlenizi satışını gerçekleştirdiğiniz konuya ilişkin eğitmelisiniz. Çünkü para yatırımının söz konusu olduğu her yerde, bilgi aktarımının önemi devreye girer. Makale yazmak da bilgi ve deneyiminizi hedef kitlenize gösterebilmenin tek yoludur.
3. Article Marketing sistemi ile pazarlama yapacakların dikkat etmesi gereken en önemli konuların başında, yazdıkları makaleyi son haline getirdikten sonra kontrol amaçlı tekrar okumaları gerektiğidir. Makalenizi okuyun ya da birinden sizin adınıza okumasını rica edin. Bu yapılması zorunlu adımlardandır, çünkü eğer makaleniz yazım ve gramer hataları ile dolu ise makale dizini editörlerince ya reddedilecek ya da yayınlandığı takdirde okuyucu sizin bilginizi bununla sınayacak demektir.
4. Article Marketing sisteminde dikkat etmeniz gereken olmazsa olmazlardan bir diğeri de “künye”, “bilgi”, “yazar hakkında” gibi farklı isimlerle de adlandırılan makalenin son paragrafında kendiniz ile ilgili okura bilgi aktarımınızdır. Bu alanda, uzmanlığınız ile ilgili okura kendinizi 2-3 cümle ile anlatmalı ardından da size ulaşmalarını sağlayacak web sitenizin adresinize link vermelisiniz.
5. Faaliyet konunuzla ilgili yazabileceğiniz kadar çok makale yazın. Özellikle Türkiye’de bu alan henüz emekleme evresinde olduğundan rakipleriniz arasından sıyrılmanın en etkili yolu, Article Marketing sistemini benimseyerek hareket etmek, bu sistemin ilk kullanıcılarından olmaktır.

Makale yazmaya ve yazdığınız makaleleri, makale dizinlerinde yayınlamaya başladığınız ilk andan itibaren site trafiğinizin hareketlenmeye başladığını göreceksiniz. Bu yepyeni sistemi pazarlama stratejinizin ilk sırasına yerleştirmenizi öneririm. Article Marketing ile ilgili daha fazla makaleye ulaşmak için lütfen tıklayın.

P. Bahar Özbal
13.07.2010
www.makalemarketi.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder