Hakkımda

Fotoğrafım
Gezmeyi, fotoğraf çekmeyi bir de yazı yazmayı seviyorum... Deniz ve Can'ın tam zamanlı annesi olarak bebek ve çocuk gelişimi, ekonomik alışveriş tüyoları, kaliteli bebek kıyafetleri gibi çocuklu yaşama dair ne varsa okuyup, araştırıyor, bunları diğer anne adaylarıyla paylaşmayı seviyorum. Kurumsal hayatı geride bırakılmış eski bir Kurumsal Iletişim Müdürü ve editör olarak bu alandaki deneyimlerimi pbailetisim isimli bloğumda, bebek için alışveriş yaparken iyi bir rehber gibi kullanabileceğiniz denenmiş ürün yorumlarını bebek için alışveriş isimli bloğumda bulabilirsiniz...

23 Ağustos 2010 Pazartesi

Basın Bülteni Hazırlarken Yapılan 7 Genel Yanlış

İyi bir izlenim sağlamak için basın bülteni çoğunlukla sizin tek şansınız olabilir. Gazeteler, dergiler ve ticari yayınlara her ay kamyon yükü ile basın bülteni ulaşır. Bu da demek olur ki özensiz, hatalı ve faydasız bültenler, haber merkezlerindeki çöp kutusuna ilk ulaşacak olanlardır. Sizin bülteninizin bunlardan biri olmaması için, dikkat etmeniz gereken 7 ölümcül hata!..

1- Bülteninizde yetersiz veya yanlış bilgi aktarımı, özellikle de iletişim bilgileri... Bültenler tamamlanmış, doğru ve özellikli olmalıdır. (unutmayın bir haber bülteni ile basın bülteni aynı şeydir.)

2- Çok uzun yazmak. Bülteniniz bir sayfadan uzun olmamalıdır.

3- Geç Gönderim. Bir davet söz konusu ise bunu medyaya en az 2 hafta evvelinden göndermelisiniz. Dergilerde haber olmak istiyorsanız durum çok daha farklı işler, bunun için 4-6 hafta evvelinden haber akışını sağlamış olmanız gereklidir. Yayınların hazırlık süreçlerini hesaba katarak hareket edin. Hiç bir yayın sizin okuduğunuz gün hazırlanmamaktadır.

4- Haber değeri olmayan bülten gönderimi. Haber farklı olarak ola gelendir. Eğer bir farkı yok ise o zaman o haber değildir.

5- Ticari çıkar sağlamak. Beylik cümleler kurmayın ve muhteşem, inanılmaz, harika, türünün son örneği, çığır açan, sektörede ilk-tek gibi kelime gruplarından uzak durun.

6- İrtibat numarası ya da irtibatta bulunulacak kişi adı vermeyi atlamak. Sayfanın sol üst köşesine bu bilgileri yerleştirerek editörleri bilgilendirin. Böylece konu ile ilgili bir soru sorma ihtiyacı olur ise editörler kiminle iletişime geçeceklerini bilebilirler.

7- Bülten gönderimi sonrası telefonla aramak. Gönderim sonrasında yayın kurumlarını “bültenimizi aldınız mı?” “ ne zaman yayınlanır” gibi sorularla sakın aramayın. Çoğu muhabir ve editörün zamanı yok denecek kadar azdır. Eğer bir şekilde arama ihtiyacınız var ise geçerli bir nedeniniz olduğundan emin olun. Örneğin konuyla ilgili ekstra bilgiye ihtiyaç duyup duymadıklarını sorabilirsiniz. Halkla İlişkiler ile ilgili daha fazla makaleye ulaşmak için lütfen tıklayın.

P.Bahar Özbal
17.12.2009
www.makalemarketi.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder