Hakkımda

Fotoğrafım
Gezmeyi, fotoğraf çekmeyi bir de yazı yazmayı seviyorum... Deniz ve Can'ın tam zamanlı annesi olarak bebek ve çocuk gelişimi, ekonomik alışveriş tüyoları, kaliteli bebek kıyafetleri gibi çocuklu yaşama dair ne varsa okuyup, araştırıyor, bunları diğer anne adaylarıyla paylaşmayı seviyorum. Kurumsal hayatı geride bırakılmış eski bir Kurumsal Iletişim Müdürü ve editör olarak bu alandaki deneyimlerimi pbailetisim isimli bloğumda, bebek için alışveriş yaparken iyi bir rehber gibi kullanabileceğiniz denenmiş ürün yorumlarını bebek için alışveriş isimli bloğumda bulabilirsiniz...

23 Ağustos 2010 Pazartesi

Takım Çalışmasının Önemi, Etkili Takım Çalışması Nasıl Gerçekleştirilir

İster işyerinde olsun ister futbol sahasında ya da bir topluluğun üyelerinin arasında hiç fark etmez, etkin takım çalışması etkili sonuçlar üretir. Başarılı takım çalışması sanıldığı kadar kolay değildir. Etkili takım çalışması birdenbire gelişmez. Uzun ve meşakkatli çalışmaların sonucunda oluşur. Ekip olarak birlikte tutarlı ve sorunsuz çalışmak için pek çok faktör vardır. Peki nedir bu faktörler?
Ekip Çalışması ve Takım Çalışması İçin İhtiyaç Duyulan 5 Ana Faktör

* İyi Liderlik: İyi takım çalışmasının en önemli bileşenlerinden biri iyi liderliktir. Takım lideri süreçleri oluşturabilecek beceriye sahip olmalı, olumlu çalışma ortamını oluşturmalı, motive edici, kararlı ve ekip üyelerinin çalışmaya katılımlarına ilham verecek olumlu yaklaşıma sahip olmalıdır. Etkili bir takım lideri, takım arkadaşlarının moral seviyelerini yükselterek kendilerini destekler ve değerli hissetmelerini sağlar.
* Net İletişim: İletişim, kişiler arası etkileşimin özellikle de takım olmanın en önemli parçasıdır. Takım üyeleri, duygularını ifade edebilmeli, fikir paylaşımında bulunabilmeli, hedeflerini aktarabilmeli ve bir diğerinin bakış açısını görebilmelidirler.
* Rollerin Belirlenmesi: Takım üyelerinin takım içindeki yer ve rollerini bilmesi önemlidir. Hangi görevden sorumlu olduklarını anlamalıdırlar. Takım lideri, takımın oluşumunda net bir şekilde amaç tanımlaması yapmalı ve bu görev dağılımını etkinleştirmelidir.
* Uyuşmazlık Çözümü: Takım fonksiyonları ne denli iyi olursa olsun uyuşmazlık her birleşik çalışmada mutlaka baş gösterir. Çatışma problemlerine karşı geliştirilebilecek en etkili metot, çatışma çözümü yöntemleri yapılandırmaktır. Ekip üyeleri endişelerini korkusuzca seslendirebilmelidir. Uyuşmazlık problemlerini görmezden gelmek yerine hızlıca çözüme ulaştıracak çözümlere sahip olmak her zaman için iyidir. Bu tip durumlarda tavsiye edilen yaklaşım, takım liderinin uyuşmazlık yaşamakta olan tarafları birlikte dinleyerek, taraf tutmaksızın objektif bir bakış açısıyla birbirlerinin takım içindeki rollerini anlamaları yönünde bilgilendirmesidir.
* İyi Bir Örnek Oluşturun: Takım lideri, takım arkadaşlarına iyi örnek oluşturmalıdır. Takım üyelerini olumlu, bağlı ve motivasyonlu tutabilmek için, liderin kendisinin bu niteliklere sahip olması gerekir. Takım, destek için liderinden güç alır, bu durumda olumsuz ruh halindeki bir liderin rehberliği felaketi beraberinde getirir.

Takım çalışması büyük başarılara imza atabileceği gibi büyük başarısızlıklara da sebebiyet verebilir. Bu nedenle organizasyonun nasıl işleyeceğini bilmek size yaşanabilecek olumsuzlukları bertaraf etmekte yardımcı olacaktır. İnsan Kaynakları ile ilgili daha fazla makaleye ulaşmak için lütfen tıklayın.

P.Bahar Özbal
07.04.2010
www.makalemarketi.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder