Hakkımda

Fotoğrafım
Gezmeyi, fotoğraf çekmeyi bir de yazı yazmayı seviyorum... Deniz ve Can'ın tam zamanlı annesi olarak bebek ve çocuk gelişimi, ekonomik alışveriş tüyoları, kaliteli bebek kıyafetleri gibi çocuklu yaşama dair ne varsa okuyup, araştırıyor, bunları diğer anne adaylarıyla paylaşmayı seviyorum. Kurumsal hayatı geride bırakılmış eski bir Kurumsal Iletişim Müdürü ve editör olarak bu alandaki deneyimlerimi pbailetisim isimli bloğumda, bebek için alışveriş yaparken iyi bir rehber gibi kullanabileceğiniz denenmiş ürün yorumlarını bebek için alışveriş isimli bloğumda bulabilirsiniz...

23 Ağustos 2010 Pazartesi

Web Sitenizin Trafiğini Arttırmaya Yönelik 4/4'lük Öneriler

Web sitenizi tasarladınız ve yayına açtınız; muhteşem bir ürün geliştirdiniz ya da hali hazırda olan muhteşem bir ürünün pazarlamasını üstlendiniz, dört dörtlük bir satış sayfası da hazırladınız, tüm linkleriniz çalışıyor, kısacası her şey mükemmel. Ama hiç satış yapamıyorsunuz! Neden? Çünkü hiç kimse sizin orada olduğunuzu bilmiyor.


Peki, ne yapmalısınız?
Yapmanız gereken trafik çekmek. Bu da demek oluyor ki online ziyaretçilere sahip olmalısınız.

Trafik yaratmanın pek çok yolu, bu yolları destekleyen yazılımlar ve kanallar vardır. Ancak bu kanalların her biri karlılığınızı arttırmaya yönelik doğru şekilde yönetilmelidir. Örneğin; eğer trafik yaratan uygulama satın alıyorsanız dikkat etmeniz gereken gelen trafiğin sizin hedef kitlenizce sağlanıyor olmasıdır. Tıklama başına 3 TL ödenen bir reklam anlaşması yaptığınızı ve hizmet ya da ürün satış bedelinizin de 99 TL olduğunu varsayalım. Bu durumda 33 online ziyaretçinin sizin tarafınızdan ödenen 3 TL karşılığı sitenize ulaşması söz konusu. Diğer bir deyişle harcadığınız reklam bütçesini ürün başına size geri kazandırması muhtemel 33 online ziyaretçi sitenize giriş yapacak. Peki, bu 33 kişinin 33’ü de sizin aradığınız potansiyel hedef kitlesi mi? Eğer ayırdığınız reklam bütçesinden iyi oranda bir geri dönüş elde etmek istiyorsanız ürün satış rakamınız başına geri dönüş yapacak 33 kişinin en az %3’ünün potansiyel alıcı olması gereklidir ki bu çabanız size karlılık getirsin. Bu oldukça pahallı bir yöntem… O zaman sitenize trafik çekmek için reklam anlaşmasını daha doğru kriteler üzerinden gerçekleştirmeli ve diğer pazarlama sistemleri ile de bu çalışmanızı desteklemelisiniz. Nasıl mı?


Trafik Sağlamayı Destekleyen Uygulamalar:

Dolaylı Trafik - E-mail MarketingKaliteli trafik akışı sağlamak istiyorsanız ve çalışmalarınız doğrudan hedef kitlenize duyurmak istiyorsanız dolaylı trafik ve email marketing yöntemini benimseyebilirsiniz. Yönlendirilmiş dolaylı trafik, bir başka sitenin ziyaretçilerinin (teknik olarak back-link alımı olarak da tanımlanabilir) ya da gönderdiğiniz e-mail ile size yani sayfanıza geri dönüşü demektir. Bu aynı zamanda kaleme aldığınız bir makaleyi okuyan ziyaretçileri de kapsayan sistemdir. Yani Article Marketing de bir dolaylı trafik sağlayıcıdır.

Web sitesi için kaliteli içerikBir diğer kaliteli trafik, arama motorları ile gelen trafiktir. Örneğin, arama yapılan konuya ilişkin web siteniz arama motorlarında ilk 10-20 sonuç içinde listeleniyorsa o zaman hedef kitlenizle doğrudan buluşma şansı elde edersiniz. Arama motorlarında, arama yapılan anahtar kelimeye ilişkin sonuçlar iki alanda listelenir. Bunlardan biri organik sonuçlar olan web sitenizin içeriği sayesinde kazanılan geri dönüşüm diğeri de bedelli bir yöntem olan reklam sonuçları. Kaliteli ve güncel içerik sizi organik sonuçlar içinde bulunabilir kılacaktır.

PPC (Pay Per Click)
Bir diğer kaliteli trafik sağlama yolu da PPC yani tıklama başına ödeme metodu ile sağlanan trafiktir. Bu metot, sitenizle alakalı arama yapan kişiler ile sitenizi buluşturur. Bu trafik, reklam sonuçlarının trafiğidir. (google arama sonuçlarında üstte ve sağda sponsorlar adı altında listelenen bölüm) Not: PPC yatırımı yapmanız size organik sonuçlar içinde ayrıcalık tanımaz.

Makale Yazımı - Article Marketing
Ücretsiz olarak trafik sağlamanın en emin ve kesin yolu ise, uzmanı olduğunuz, hizmet verdiğiniz konuya ilişkin kaleme alınan makalelerle gerçekleşir. Makale dizin servisleri, gerekli alt yapılarını arama motorlarında üst sıralarda konumlanmak üzere geliştirmişlerdir. Bu nedenle ekstra bir efor sarf etmeden konunuz ile ilişkili kaliteli ve doğru içerikleri, reklam, tanıtım mantığından uzak bir dilde, hedef kitlenizin merak ya da sorularına cevap verecek nitelikte yazarak bu servisler aracılığı ile yayınlatabilirsiniz. Makalenin altında hazırladığınız künyeniz aracılığı ile de hedef kitlenizin size ulaşmasını sağlayabilirsiniz. Ülkemizde bu sistemin yeni yeni kullanımına başlaması ile birlikte makale yazım hizmeti alanı da gelişmeye başladı. Dilerseniz bu konu ile ilgili destek/hizmet de alarak “article marketing” yapmaya hemen başlayabilirsiniz. Web Site Ziyaretçi Trafiği (HİT)ile ilgili daha fazla makaleye ulaşmak için lütfen tıklayın.

P. Bahar Özbal
09.07.2010
www.makalemarketi.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder