Hakkımda

Fotoğrafım
Gezmeyi, fotoğraf çekmeyi bir de yazı yazmayı seviyorum... Deniz ve Can'ın tam zamanlı annesi olarak bebek ve çocuk gelişimi, ekonomik alışveriş tüyoları, kaliteli bebek kıyafetleri gibi çocuklu yaşama dair ne varsa okuyup, araştırıyor, bunları diğer anne adaylarıyla paylaşmayı seviyorum. Kurumsal hayatı geride bırakılmış eski bir Kurumsal Iletişim Müdürü ve editör olarak bu alandaki deneyimlerimi pbailetisim isimli bloğumda, bebek için alışveriş yaparken iyi bir rehber gibi kullanabileceğiniz denenmiş ürün yorumlarını bebek için alışveriş isimli bloğumda bulabilirsiniz...

23 Ağustos 2010 Pazartesi

9 Adımda Medyanın Aradığı İsim Olun!

Hiç dikkatinizi çekti mi gazete ve dergilerde bazı isimler sürekli olarak haber olurlar, alanları ile ilgili bir haber söz konusu olduğunda hep o aynı isimlerin söylemlerine yer verilir... Tasarım, kozmetik, yatırım bankacılığı, otomotiv, ekonomi hangi sektörden olursa olsun her birinde uzmanlığı güven uyandırmış bir isim mutlaka vardır ve herbir medya kurumu ilk olarak o isimlere ulaşır. Peki, sizce bu tesadüfen elde edilmiş bir hak mıdır? Elbetteki hayır. Bu sektörün uzmanı kabul edilme yolunda kişisel veya çalışılan halkla ilişkiler şirketinin sarfettiği efor ile mümkün olmuş sabit bir başarı öyküdür. Siz de bu kişilerden biri olabilirsiniz.

Nasıl mı? İşte izlemeniz gereken yollar...


1. İlk adım kendinize spesifik bir uzmanlık alanı belirleyin. Her alan bir sektöre bağlıdır, doğru ancak uzmanlığınızı tanımlarken sektörü bütün olarak adreslerseniz bu sizi resmin bütünü içindeki ayrıcalıklı parça yapamaz. Örneğin mesleğiniz “yaşam koçu” olsun. Alanınız içinde spesifik bir nokta belirlerseniz (insanlara yeni bir iş edinmeleri konusunda yardımcı olmak gibi) bu size her konunun uzmanı olarak kendinizi lanse etmekten çok daha büyük başarı getirecektir. Bir başka örnek de yatırım bankacılığı üzerine verelim. Eğer insanlara yatırım yapmanın püf noktalarını genel bir başlık altında anlatmaya kalkarsanız bu, o sektörün uzmanı olarak sizi tanımlamaya yeterli gelmeyecektir. Oysa alanınızı “çocuklarınızın eğitimi için nasıl yatırım yapabilirsiniz” konu başlığı üzerinden belirlerseniz bu spesifik durum muhabirin aklında ilk olarak sizin adınızın oluşması anlamına gelir.


2. Basın bülteninizi hazırlayın. Siz kimsiniz, açık ve kesin olarak hangi alanın adamısınız? Eğer bülten yazmakta zorlanıyorsanız bu konunun uzmanı bir kişi ile iletişim kurabilirsiniz. Bülteninizin bir enerjisi olmalı. Muhabirin ilgisini daha ilk paragrafta yakalayacak ve tüm bültenin okunmasını sağlayacak bir enerji. Eğer bunu yakalayabilirseniz tüm bültenin okunduğundan ve daha fazlası için de sizinle irtibata geçileceğinden böylece emin olabilirsiniz.

3. Hedef yayınlarınızı tanımlayın. Bu tanımlamayı yaparken potansiyel müşterilerinizin okudukları yayınlar, izledikleri televiyon kanalları hatta takip ettikleri on-line yayınlardan yola çıkabilirsiniz. Hedef kitleniz bu noktada size referans olacaktır. Sadece Odaklanın.

4. Bir basın kiti oluşturun ve gönderin. Kitin içinde; sizinle ilk defa tanışacakları için bülteninizin yanı sıra detaylı bir özgeçmiş ve fotoğraflarınızdan oluşan bir CD’de olması bunların kurumsal bir biçimde hazırlanması önem taşır.

5. Kendinizi ilk aylarda sık sık hatırlatmanızda fayda var. Bunun için her ay ya da hafta uzmanlık alanınıza yönelik hazırlanmış yeni bir basın bülteni gönderin.

6. Muhabir tarafından istendiğinde gönderilmek üzere her türlü ekstra detayın hazırlıklarını tamamlayın. (fotoğraf, biyografi, logo gibi)

7. Basına sizinle kolayca iletişim kurabilecekleri geçerli bir telefon numarası verin. Bu noktada cep telefonunuzu vermeniz en akılcısı olacaktır, asistan, sekreter ve benzeri üçüncü şahıslar olmaksızın sizinle iletişime geçebilmeleri ranızdaki güven ilişkisini pekiştirecektir.

8. Radyoyu unutmayın. Her ne kadar radyo aracılığı ile hedef kitlenizin tamamına ulaşamayacağınızı düşünüyor ve bundan dolayı bu mecrayı yeteri kadar önemsemiyor da olsanız, radyonun avantajlarını göz ardı etmeyin derim. Radyo sesinizi duyurabileceğiniz etkili bir mecradır. Radyo sizin için bir nevi basın egzersizi olurken aynı zamanda da potansiyel hedef kitlenize ulaşamasanız bile potansiyel hedefinize sizi ulaştıracak basına sesinizi duyurmak için iyi bir araç olacaktır.

9. Kendiniz ile ilgil reklam yapın! Medya için uygun olabilecek yorumlarınızı kendi web sitenizde yayınlayarak işe başlayabilirsiniz. Ya da uzmanlığınıza dair makaleler kaleme alabilir ve yine online ortamlarda yayın yapan bu ve benzeri makale sitelerinden yayına gönderebilirsiniz. Bunun tanınırlığınızı arttırmanın yanı sıra uzmanlığınızın bir belgesi olarak portfolyonuzu da oluşturmak için iyi bir adım olduğunu unutmayın. Halkla İlişkiler ile ilgili daha fazla makaleye ulaşmak için lütfen tıklayın.


P.Bahar Özbal
24.02.2010
www.makalemarketi.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder