Hakkımda

Fotoğrafım
Gezmeyi, fotoğraf çekmeyi bir de yazı yazmayı seviyorum... Deniz ve Can'ın tam zamanlı annesi olarak bebek ve çocuk gelişimi, ekonomik alışveriş tüyoları, kaliteli bebek kıyafetleri gibi çocuklu yaşama dair ne varsa okuyup, araştırıyor, bunları diğer anne adaylarıyla paylaşmayı seviyorum. Kurumsal hayatı geride bırakılmış eski bir Kurumsal Iletişim Müdürü ve editör olarak bu alandaki deneyimlerimi pbailetisim isimli bloğumda, bebek için alışveriş yaparken iyi bir rehber gibi kullanabileceğiniz denenmiş ürün yorumlarını bebek için alışveriş isimli bloğumda bulabilirsiniz...

23 Ağustos 2010 Pazartesi

Email Marketing İçin Kişisel Eposta Listesi Oluşturma

Online çalışmalarınızın tanıtım ve pazarlama stratejileri için kişisel eposta adres listesi ve email listesi oluşturmanın önemi büyüktür. Elbette doğru kurallar çerçevesinde bir liste hazırlanmış ise. Her gün pek çoğumuzun email adreslerine yüzlerce tanıtım içerikli mail ulaşmakta… Bu epostaların büyük bir bölümü ise daha açılmadan çöp kutusuna gönderilmekte hatta “spam” olarak işaretlenerek bu geri bildirimlerin önüne geçilmeye çalışılmakta. Konuya empati ile yaklaşalım... Hanginiz tanımadığınız firma ya da göndericiler aracılığı ile epostanıza ulaşmış bir maili açmak istersiniz? Peki, abonesi olduğunuz halde her gün ya da her hafta tarafınıza ulaşan “newsletter” ya da bilgilendirici mailleri açmaya ne kadar süre devam edersiniz? Talep edilmiş olsa dahi, yapılan araştırmalar gösteriyor ki; rutinde süreklilik gösteren ve yenilikçi olmayan, merak uyandırmayan epostalar bir süre sonra “trash” menüsüne gönderilmeye mahkumlar…

Peki, online pazarlamanın can damarlarından biri olan e posta tanıtım programları nasıl işler ve sizi hedef kitlenizle nasıl sağlıklı bir şekilde buluşturabilir?

Pazarlama Faaliyetlerinizi Destekleyecek Kişisel E posta Listenizi Oluşturun! Online pazarlama gerektiren çalışmalara yeni başlayan pek çok firma ya da şahıs ilk olarak satışa sunulan e-posta adres listelerinden temin etmeye çalışırlar. Oysaki bu listenin içinde bugüne kadar pazarlamasını yaptığınız ürüne hiç ilgi duymamış, kim bilir belki de duymayacak pek çok kişi ya da firma olması muhtemeldir. Harcadığınız bedel karşılığında hedef kitlenizle bile buluşamayacak olduktan sonra e-mail marketing yani e-mail pazarlama yapmaya çalışmanın size ve işinize nasıl bir fayda sağlamasını bekleyebilirsiniz?

Yapmanız gereken asıl doğru çalışma işinizle ilişkili kişisel e-mail lisenizi oluşturmaktır. Böylece gönderimleriniz sizi tanıyan, merak ve takip eden kişilere ulaşacaktır. Bu da sizi bir başkasının listesini kiralayarak “spam mail” olma kategorisinden çıkararak “safe mail” yani güvenilir mail olmaya taşıyacaktır.

Kişisel eposta listesi oluşturmanın bir diğer avantajı da listenin size özel ve özgün olmasıdır. Satışa çıkarılmış bir eposta listesi demek aynı listenin sizin gibi yeni başlangıç yapan pek çok firmaya da satıldığı anlamına gelir ki bu da aynı mail adresine bir gün içinde sizin çalışmanıza benzer güven duyulmayan adreslerden onlarca mail gönderimi yapıldığını gösterir.

Kişisel Eposta, E mail Listesi Nasıl Oluşturulur?
Her şeyden önce bir web adresinizin olması gereklidir. Bu web adresinde oluşturacağınız sitenin çok komplike bir site olması gerekmiyor. Bu alanda sadece konuyla ilgili kişilerin ilgilenebilecekleri doküman ve bilgilerin olması yeterlidir.

İkinci adım, oluşturduğunuz web sitenize bir otomatik cevaplayıcı sistemi yani “autoresponder” hesabı tanımlamaktır. Bu hesap sizinle potansiyel alıcı arasındaki iletişimi geliştirmek amacı ile kurgulanır. Pazarlama ve tanıtımını gerçekleştirdiğiniz konuya ilişkin bilgi almak isteyenlerin bu “autoresponder” sistemi aracılığı ile e-mail adreslerini girerek sizinle iletişime geçmeleri istenir ki bu zaten sizin hedef kitlenizdir.

Asıl ve önemli nokta bu sistem ile toplamakta olduğunuz e-mail adresleri ile kurulacak iletişimde yani gönderimlerinizde saklıdır. Eğer gönderimlerinizi klasik tanıtım e postalarından farklı olarak gerekli bilgi aktarımı amaçlı kullanabilirseniz o zaman hedef kitleniz sizden gelecek e postaları dört gözle beklemeye başlayacak ve her zaman güvenli ve hedef kitle ile buluşabilir bir e posta listesine sahip olacaksınız.

Sabırlı olmalısınız. Bir gecede büyük bir e posta listesi oluşturmayı beklemeyin. Zamanla, adım adım ilerledikçe göreceksiniz ki kişisel bir eposta listesi oluşturmakla aynı zamanda bir iş modeli de oluşturmuş olacaksınız. Bu iş modeli size uzun vadede devamlılık arz eden müşteri profilini sağlayacak güçtedir.

Önemli olduğunu düşündüğüm bir küçük püf noktasını da paylaşmak isterim. “autoresponder” sistemini kurgularken, sistemde çift onay mekanizmasının olmasına dikkat etmelisiniz. Bundan kasıt nedir diye sorabilirsiniz. Çift onay, web sayfanıza gelerek konuyla ilgili bilgi almak için mail adresini sizinle paylaşan kişilerden talep edilen aktivasyon kodudur. Bu, aktivasyon kodu ile hem email adresinin doğruluğunu test edebilir hem de gönderimlerinizin “spam” kutusuna düşmesini önlersiniz.

Tüm bu bilgi aktarımının ardından halen email - eposta adres listesi satın almayı düşünenlere bir uyarım olacak. Tek seferlik bir tanıtım için böylesi bir yatırım yaparak kendinizi spam mail olarak tanımlatmaya değer mi? İleride potansiyel oluşturabilecek kişilere ulaşımınızı engelleyecek bu kategorinin bir ferdi olmayın! Kendi kişisel güvenilir eposta adresinizi oluşturun ve uzun vadede güvenilir imajınızı koruyun. İnternette Pazarlama ile ilgili daha fazla makaleye ulaşmak için lütfen tıklayın.

P. Bahar Özbal
05.07.2010
www.makalemarketi.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder