Hakkımda

Fotoğrafım
Gezmeyi, fotoğraf çekmeyi bir de yazı yazmayı seviyorum... Deniz ve Can'ın tam zamanlı annesi olarak bebek ve çocuk gelişimi, ekonomik alışveriş tüyoları, kaliteli bebek kıyafetleri gibi çocuklu yaşama dair ne varsa okuyup, araştırıyor, bunları diğer anne adaylarıyla paylaşmayı seviyorum. Kurumsal hayatı geride bırakılmış eski bir Kurumsal Iletişim Müdürü ve editör olarak bu alandaki deneyimlerimi pbailetisim isimli bloğumda, bebek için alışveriş yaparken iyi bir rehber gibi kullanabileceğiniz denenmiş ürün yorumlarını bebek için alışveriş isimli bloğumda bulabilirsiniz...

23 Ağustos 2010 Pazartesi

Niş Pazarlama Stratejilerinizi Makale Yazarak Destekleyin

Global internet kullanımında makale yazmak, oldukça popüler bir pazarlama yöntemi… Arama motorlarının web sitelerinin sayfa değerlerini, iyi ve özgün içeriğe göre değerlendirmeye başlaması ile birlikte bu yöntem, ülkemizde de yavaş yavaş kullanılmaya başlandı. Daha doğru bir deyişle arama motorları, ülkemizde de reklam, ticaret ve satış odaklı içerikleri daha iyi filtrelemeye başladı ve yeni pazarlama araçlarının kullanımını zorunlu hale getirdi.


Web sitenize trafik çekmek, web sitenizi bilinir kılmak için en iyi yöntem özgün içerikli makale yazmaktır. Neden mi? Çünkü makaleler; arama motorlarının önem verdiği özgün içerikleri oluştururlar. Makaleler, nitelikli bilgi arayışındaki kişiler için anlamlı içerik sunmaya yararlar. Makale yazımının bir diğer avantajı ise yazılan makalenin, makale sahibine web ortamında farkındalık sağlamasıdır.


Makale Yazmak ve Niş Pazarlama (Niche Marketing)
Öncelikle, niş pazarlama ne demektir onu bir tanımlayalım. Niş pazarlama, küçük ölçekli tüketici kitlelerinin ihtiyaçlarını karşılamak amacı ile geliştirilmiş pazarlama biçimine verilen addır. Örneğin, evcil hayvan sahipleri, belli bir grup web kullanıcısı ya da belli bir dini inancı olanlar niş pazarlama hedef grupları olarak tanımlanabilir.

Bu ve benzeri niş pazarlama hedef grupları için, banner, reklam, seri ilanlar, trafik kuşak programları gibi geleneksel internet pazarlama yöntemleri fayda sağlamayacaktır. Bu tarzdaki maliyet etkin kitlesel reklamcılık formları, geniş kitlelere ulaşması planlanan bir pazarlama kampanyası söz konusu olduğunda çok daha etkilidir.

Öyleyse niş bir kitleye ulaşmak isteyen kişi ne yapmalıdır? Niş kitleye pazarlama yapacak kişi, öncelikle niş kitleye vaat ettiği ürün ya da hizmeti gösteren bir web sitesi hazırlamalı ve kitleyi yakalamak için makale yazımını tercih etmelidir. Yazılacak makaleler niş kitlenin ilgisini çekecek bilgilerin ışığında hazırlanmalıdır. Niş kitlenin her hangi bir yerde bulamayacağı, değerli bilgilerle bezeli bir makale olmalıdır. Örneğin kitlesi evcil hayvanlar olan bir ürün grubunu ele alalım hatta bu ürünü daha spesifik hale getirerek tanımlayalım. Ürünümüz ‘kedi kumu’ olsun. Bu durumda niş hedef kitlemiz kedi sahibi olan kişiler ya da kedi beslemeyi düşünen kişilerdir. Yazılacak makalede “kedi kumu seçerken nelere dikkat edilmesi gerektiği” kaleme alınabilir ve bu konu ile ilgili değerli bilgiler aktarılabilir. Böylece bilgi paylaşımı ile hedef niş kitlenin dikkati çekilerek ürün pazarlaması desteklenmiş olur.

Niş pazarlama için makale yazarken en önemli nokta, kaliteli ve değerli bilgi aktarımına dikkat etmektir. Makaleyi gerekli bilgilerle donatın. Konunuzda uzman olduğunuzu okura gösterin. Okurunuzu kendi ihtiyaçlarına yönelik sizden daha fazla bilgi alma arzusu ile doldurun. Bu arzuyu uyandırabilmenin tek yolu da bilgiyi ilk sırada vermekle sağlanır.

Niş pazarlamanın anahtarı iyi, güzel yazılmış makalelerdir. Makale yazın, yazdığınız makaleleri iyi kalitedeki makale sitelerinde yayınlayın ve web sitenizin trafiğinin nasıl büyüdüğünü, hedef kitlenizle doğrudan iletişimi nasıl kurduğunuzu gözlemleyin. Gözlerinize inanamayacaksınız! Article Marketing ile ilgili daha fazla makaleye ulaşmak için lütfen tıklayın.

P. Bahar Özbal
03.07.2010
www.makalemarketi.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder