Hakkımda

Fotoğrafım
Gezmeyi, fotoğraf çekmeyi bir de yazı yazmayı seviyorum... Deniz ve Can'ın tam zamanlı annesi olarak bebek ve çocuk gelişimi, ekonomik alışveriş tüyoları, kaliteli bebek kıyafetleri gibi çocuklu yaşama dair ne varsa okuyup, araştırıyor, bunları diğer anne adaylarıyla paylaşmayı seviyorum. Kurumsal hayatı geride bırakılmış eski bir Kurumsal Iletişim Müdürü ve editör olarak bu alandaki deneyimlerimi pbailetisim isimli bloğumda, bebek için alışveriş yaparken iyi bir rehber gibi kullanabileceğiniz denenmiş ürün yorumlarını bebek için alışveriş isimli bloğumda bulabilirsiniz...

25 Ağustos 2010 Çarşamba

Article Marketing Sisteminin İşinize Faydası...

Makale Pazarlama kişisel bilgi ve tecrübelerinizi, mesleki birikimlerinizi okuyucuya fayda sağlayacak bir biçimde kaleme alarak işinizin veya bağlı olduğunuz firmanın pazarlama gücünü arttırmaya yönelik bir uygulamadır.

Bu uygulama kapsamında;
Yazar içerik oluşturur. Oluşturduğu içeriğe iletişim bilgilerini ekler veya kendi web sitesine yönlendirmeler yapar. Daha sonra makale sitelerinde yayınlanmasını sağlar. Çünkü içerik arayan diğer web site yayıncıları makale sitelerini kaynak olarak kullanırlar (Makale siteleri yazar ve yayıncı arasında bir köprü gibidir). Yayıncılar değerli buldukları içeriği alıp yayınlar. Böylece yazar bağlı olduğu firmaya (web sitesine) birçok kanaldan ziyaretçi akışı sağlamış olur.

Günümüzde bu pazarlama biçimini kullanan birçok yazar ve web sitesi sahibi vardır. En çok kullanılan global tanımı “Article Marketing” olan bu uygulama ile yazarlar onlarca, yüzlerce hatta binlerce makale yazarak makale sitelerinde yayınlanmasını sağlar ve sürekli artan yeni ziyaretçiler kazanırlar.

Makaleler içerik olarak zengin ve okuyucuya fayda sağlayacak biçimde hazırlanmalıdır. Bu şekilde hazırlanan makaleler ile yazarın ve ait olduğu firmanın pazardaki değeri, prestiji ve saygınlığını güçlendirilmiş olurken yeni müşterilerin katılmasına da katkıda bulunulur.

Makalelerin internette bulunabilirliğini ve erişimini güçlendirmek için arama motoru optimizasyonu tekniklerinden de yararlanılabilir. Bu şekilde makalenin arama motoru sonuç sıralamasında ön plana çıkması sağlanır.

Okuyucu makale içerisinde reklam veya tanıtım değil, öncelikle kendisine fayda sağlayacak bilgiyi bulmayı umar. Bu yüzden hazırlayacağınız makale okuyucu için faydalı bilgiler içermelidir. Yani kısaca önce vermelisiniz, sonra almayı ümit etmelisiniz. İçerik itibariyle zengin ve değerli makaleler yoluyla prestijiniz ve saygınlığınız güçlendirilmiş olur, bu da yeni müşteriler kazanmanıza katkıda bulunur.

Yazarlar açısından bakıldığında;
İletişim bilgileri ve kendi web sitelerine yaptıkları yönlendirmeler ile hazırladıkları içerikleri makale siteleri üzerinden birçok sitede yayınlanmasını sağlayarak kendi web sitelerine gittikçe artan bir trafik oluştururlar.

Yayıncılar açısından bakıldığında;

Özgün ve ücretsiz içerikler sağlayabilirler.

Okuyucular açısından bakıldığında;
Aradıkları konu ile ilgili kontrol edilmiş ve süzülmüş nitelikli uzman bilgiye ulaşabilirler. (Kontrolü makale sitesi editörleri yapar. Uygun bulmadıkları makaleyi yayınlamazlar) İnternette Pazarlama ile ilgili daha fazla makaleye ulaşmak için lütfen tıklayın.

Gökhan Özbal
02.09.2009
www.makalemarketi.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder