
Halkla İlişkilerin Ne Olduğunu ve Ne Olmadığını Öğrenin!
Halkla İlişkiler firmaları ile çalışmaya karar vermiş ya da hali hazırda bir halkla ilişkiler departmanına sahip firmaların pek çoğu, bu alanda hizmet verenlerden ellerinde sanki bir sihirli değnek varmış da bir anda mucizeler gerçekleştirme yetisine sahiplermiş gibi büyük beklentilerin içine girerler. Bu büyük beklentilerinin de değneğin dokunması süreci kadar kısa bir zamanda gerçekleşmesini umarlar. Bu noktadaki çoğu şirketin bir diğer ortak noktası ise markalaşma sürecinde halkla ilişkilere gelene kadar pek çok hayal kırıklığını göğüslemiş ve beklentilerinin karşılığını; reklam, medya satın alması, online pazarlama ve benzeri gibi alanların uzmanlarından alamadıklarını ve son çare olarak kendilerini PR’ın mucizevi kollarına bıraktıklarını söylemesidir. Oysa bilmedikleri: Halkla İlişkilerin bu mucizeyi asla garanti edemeyeceğidir.
Seçtiğiniz çözüm ortağının güçlü bağlantıları olması, sektörü çok iyi tanıması bile böyle bir mucizenin gerçekleşmesi için yeterli değildir. Aksini iddia ediyor ve kısa vadede size güçlü bir marka kaplaması yapacaklarını vaad ediyorlarsa, yalan söylüyorlar demektir! İyi bir Halkla İlişkiler firması ya da bu iş ile uğraşan kişinin marka ihtiyaçlarına göre iletişim planlaması yapması ve bunu da markaya özel kılması gereklidir ki güçlü olduğunu söylediği bağlantılarını, ilişkilerini yıldırmadan hizmet verdiği firma ya da firmalar için kullanabilsin. Tanıdıklarının önemli isimler olması bu tanıdıkların size yarar sağlayacağı anlamına gelmeyeceğini bilmenizde fayda var.
Uzun yıllar halkla İlişkiler sektörüne hizmet vermiş biri olarak altını çizmek istediğim bir diğer konu da halkla İlişkilerin, pazarlamanın hiçbir branşı ile karşılaştırmaması gerektiğidir. PR, reklam değildir! Muhabirler, gazeteciler, editörler hatta blog yazarları sırf biz basın bülteni gönderiyoruz diye her şeyi bir tarafa bırakarak sizin markanız hakkında yazılar kaleme almaya başlamayacaklar. Dünyanın hemen her yerinde yayıncılar, PR’cıların bülten bombardımanı ile karşı karşıyadırlar. İşte bu yüzden onlara bilgi aktarmakla yükümlüyüz, yayınlanmaya değer bilgiler kaleme almak bunu yaparken de reklam dilinden uzak durmak mecburiyetindeyiz. Eğer yayıncılara saygı gösterir, ev ödevimizi doğru şekilde yapabilir ve yazı işlerinde görev yapmakta olanlara değerli bilgiler sunabilirsek doğru basın kaplaması yapabiliriz. Bu da uzun ve meşakkatli bir süreçtir. İşte büyük sözlerle kısa vadede çözüm sunulamayacak olmasının gerekçesinin nedeni de bu süreçte saklıdır. Eğer anlık patlamalarla ilerlemek istiyorsanız o zaman doğru adresiniz reklam olmalıdır, halkla ilişkiler değil… Halkla İlişkiler ile ilgili daha fazla makaleye ulaşmak için lütfen tıklayın.
P.Bahar Özbal
07.02.2010
www.makalemarketi.com
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder