Hakkımda

Fotoğrafım
Gezmeyi, fotoğraf çekmeyi bir de yazı yazmayı seviyorum... Deniz ve Can'ın tam zamanlı annesi olarak bebek ve çocuk gelişimi, ekonomik alışveriş tüyoları, kaliteli bebek kıyafetleri gibi çocuklu yaşama dair ne varsa okuyup, araştırıyor, bunları diğer anne adaylarıyla paylaşmayı seviyorum. Kurumsal hayatı geride bırakılmış eski bir Kurumsal Iletişim Müdürü ve editör olarak bu alandaki deneyimlerimi pbailetisim isimli bloğumda, bebek için alışveriş yaparken iyi bir rehber gibi kullanabileceğiniz denenmiş ürün yorumlarını bebek için alışveriş isimli bloğumda bulabilirsiniz...

23 Ağustos 2010 Pazartesi

Spokesman Nedir? Marka Temsilcisi Nasıl Seçilir?

Markayı yaratan kişi sizsiniz diye onu pazarlayacak kişi de siz olacaksınız diye bir kural yok. Bu yanlışa düşen birkaç firma tecrübem olmuştu. Vizyonu ne denli düzgün olursa olsun ürünü pazarladığı kitle ile uyumlu bir bağ oluşturamayan yöneticiler tanıdım. Konu üzerinde ne kadar çalıştıklarının ve emek harcadıklarının hiç önemi yok, eğer kitle ile iletişimde negatif elektrik söz konusuysa bu markaya değer kaybettirir.

Markanızı temsil noktasında bir isim belirleneceği zaman çoğu firma sahibi hemen bu göreve talip olur. Bunun için haklı nedenleri, haklı güvensizlikleri de var olduğu için bu talep onlara çok da doğru gözükür. Oysaki ne denli haklı endişelere sahip olunursa olunsun, firma yüzü-firma sahibi olmamalıdır. Nedeni ise çok açık: Kimse benim malım kötü demez… Herkesin ürünü, hizmeti kendince en iyisidir. Ayrıca unutmamak gerekir ki burada söz konusu kişisel PR değil şirketin ya da markanın PR’ı.

Marka yüzü seçerken şirketlerin yaşadığı en büyük endişelerden biri, bu göreve atayacakları kişinin bir gün kendilerini terk etmesidir. Bu haklı bir endişedir ama salt bu korkudan ötürü şirketin en köklü çalışanını bu göreve atamaya kalkmak da hedefe uygun bir seçim olmayacaktır. Burada önemli olan hedef kitleyle doğru iletişim kurabilecek, sempatik, vizyon sahibi, uzmanlığından emin olduğunuz, sözüyle güven uyandıran bir kişinin belirlenmesidir. Kendini şirket sahibinden daha fazla marka üzerinde hak sahibi gibi gören kişilerse zaman içinde sempati yerine antipati uyandırırlar. Özellikle de basın, bu tip ucuz taraftar numaralarına kanmayacağı için bu noktada siz de, tanıtım çözüm ortağınızın emeklerine bir engel daha yüklemiş olursunuz.

Medya İletişimi Eğitimi Şart!
Firma yüzüne karar verilmesinin ardından bu kişiye konunun uzmanları tarafından medya iletişimi eğitimi verilmelidir. Bu eğitim için halkla ilişkiler ya da reklam ajansınızdan yardım talep edebilirsiniz. Medya ile iletişim söz konusu olduğunda bilginizin ne kadar yetkin olduğunun önemi yoktur. Onlar size yönelttikleri soruların cevaplarını almak isteyeceklerdir. Oysa sizin söylemek istediğiniz/isteyeceğiniz daha çok sözünüz vardır. Bu noktalarda ustalıkla soruları kendinize çevirmenin yolu bu eğitimden geçer. Ayrıca kullanılacak beden dilinin, konuşmadaki samimiyet faktörünün dozajının, kamera önü eğitiminin yazılı röportajlarda benimsenmesi gereken dilin sırrı da yine bu eğitimde saklıdır. Hitap gücü kuvveti, pozitif elektrik veren, empati yeteneğine sahip bir spokesman seçmiş dahi olsanız onu bu iletişim anahtarları ile zenginleştirmeden basın arenasına göndermeyin. Halkla İlişkiler ile ilgili daha fazla makaleye ulaşmak için lütfen tıklayın.

P.Bahar Özbal
09.02.2010
www.makalemarketi.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder