Hakkımda

Fotoğrafım
Gezmeyi, fotoğraf çekmeyi bir de yazı yazmayı seviyorum... Deniz ve Can'ın tam zamanlı annesi olarak bebek ve çocuk gelişimi, ekonomik alışveriş tüyoları, kaliteli bebek kıyafetleri gibi çocuklu yaşama dair ne varsa okuyup, araştırıyor, bunları diğer anne adaylarıyla paylaşmayı seviyorum. Kurumsal hayatı geride bırakılmış eski bir Kurumsal Iletişim Müdürü ve editör olarak bu alandaki deneyimlerimi pbailetisim isimli bloğumda, bebek için alışveriş yaparken iyi bir rehber gibi kullanabileceğiniz denenmiş ürün yorumlarını bebek için alışveriş isimli bloğumda bulabilirsiniz...

23 Ağustos 2010 Pazartesi

Sosyal Medya'nın Pazarlama ve Tanıtım Faaliyetlerine Katkısı

Geleneksel pazarlama sistemlerinden daha etkili bir şekilde sosyal medya ağları kullanılarak potansiyel müşteriye ulaşmak artık mümkün. Halkla İlişkiler, Kurumsal İletişim, Pazarlama, Reklam ve benzeri iletişim kanallı sektörler de bu gelişmeden payını alarak hizmet ağlarına “Sosyal Medya” yönetimini eklemeye başladılar. Bu minvalde en hızlı gelişim gösteren ve adaptasyon sağlayan halkla ilişkiler firmaları oldu. Gün geçmiyor ki sosyal medya destekli bir halkla ilişkiler firması sektöre adım atmasın. Sosyal medya halkla ilişkiler firmaları düzenledikleri kampanyalarla hizmet vermekte oldukları şirketleri, hedef tüketici kitleleri ile buluşturmayı hedefliyor. Hatta bu noktada şirketlere iletişim hatlarını daha da açarak toplumun ürün ya da şirket hakkında söylediklerine ulaşabilme şansı tanıyorlar. Bir çeşit CRM gibi de algılanabilecek bu uygulama sayesinde, yeni ürün grubu ya da şirketiniz ile ilgili geliştirilmesi gereken noktaları hedef tüketicinizden duymanız sağlanıyor.


Sosyal Medya kanallarını kullanarak, potansiyel müşteri grubunuzla siz de kişisel iletişim kurabilirsiniz. Bu tarz bir iletişim, marka değerinizi arttıracak ve marka bilinilirliğiniz üzerinde olumlu ve güven dolu bir izlenim oluşturacaktır. Böylesi bir iletişim ayrıca hedef kitle alışkanlıklarını ya da profilini ölçümleme şansını da size verecektir. Sosyal Medya kanallarını kullanarak hedef kitlenizin tercihlerini öğrenmek size zaman, para ve efor tasarrufu da sağlar.


Sosyal Medya Kanalları İle Pazarlama Gücünüzü ve Marka Değerinizi Artırın!

1- MakaleMarketi.com

Günümüzde tüketici profili süslü cümlelerle hazırlanan cilalı kampanyalardan ziyade, kendisini bilgilendirmeye, tercihlerini şekillendirmeye yönelik bilgi aktarımında bulan markalara değer vermekte. Bu bilinçten hareketle uluslararası platformda yıllardır uygulanmakta olan “article marketing” yani makale pazarlama bir diğer deyişle makale ile pazarlama yeni yeni ülkemizde de uygulanmaya başladı. Bu konunun öncülerinden biri de bu makaleyi yayınlamakta olduğum ve size ulaşmasını sağlayan MakaleMarketi.com. Sosyal medyanın gücünü şirket çıkarlarınız doğrultusunda kullanabilmek, tanıtım yerine bilgi aktarımı ile doğru bir marka profili oluşturabilmek için bu ve benzeri mecraları aktif olarak kullanmanız gerekmektedir.



2- Twitter

Twitter’ın hayatımıza dahil olması ile birlikte kısa ve anlık gelişmelerin paylaşımı da günlük alışkanlıklarımız arasındaki yerini almaya başladı. Peki böylesi bir mecra ile şirketinize nasıl bir fayda sağlayabilirsiniz? Cevap çok basit: Sonsuz… Eğer hedef kitleniz tarafından takip edilebilir güncellikte ürün, hizmet ve şirket bilgilerinizi Twitter aracılığı ile güncel tutmayı başarabilirseniz o zaman bu size itibar ile birlikte güven kazandıracak ayrıca büyük kampanyalara gereksinim duymaksızın yeniliklerden tüketici kitlenizi haberdar edebileceksiniz demektir. Hedef kitle ile kuvvetli iletişim kurmanın etkili yollarından biri olan makale ile pazarlama ve twitter aracılığı ile kısa bilgi aktarımını şirket tanıtım politikanıza dahil edin. Güncel bilgi aktarımı potansiyel ve mevcut müşteriler nezdinde şirket itibarını arttırmaya yönelik önemli bir adımdır. Satışını yapmakta olduğunuz ürün ya da hizmet konusunda hedef kitlenizin sizden emin olması gerekir aksi halde tercihlerini sizden yana kullanmazlar. Eğer mevcut müşterileriniz size olan güvenlerini yitirirlerse siz de potansiyel müşterilerinizi yitirirsiniz.



3- Facebook

Facebook kitlelerle iletişim kurmanızı ve geliştirmenizi sağlayan mükemmel bir sosyal ağdır. Pek çok kişi Facebook’u kişisel kontakları ve eğlence amaçlı kullanıyor ancak, birçokları için facebook sektör ve iş hedefleri için farkındalık yaratmak amacı ile tercih ediliyor. Hayran sayfası oluşturarak konuya ilgi duyanları, mevcut ve potansiyel müşterileri bu sayfada buluşturmak farkındalık yaratmak için ideal. Şirket farkındalığına sahip olmak bir halkla ilişkiler kampanyası başlatmanın en önemli adımıdır. Alıcılarınız, tedarikçileriniz ve potansiyel müşterilerinizin hizmet ve/veya ürünlerinizden haberdar olması yani sizinle ilgili bilinçli olmaları gerekir. Açılım ve güncellemelerinizin bildirilerek potansiyel kitlenin ürün ve/veya hizmetleriniz konusunda bilgilenmelerini sağlamanız gerekir.

Sosyal Medya harika bir halkla ilişkiler kaynağıdır. Ona uzaktan bakmak yerine avantajlarından faydalanmaya başlayın. Doğru kullanım ile iş alanınız ile ilgili farkındalık oluşturabilir, müşterilerinizin güvenini kazanabilirsiniz. Bunların yanı sıra müşterilerinizle birebir iletişim kurabilir, onların ihtiyaç ve tercihlerini anlayabilir, buna bağlı çözümler geliştirerek markanızı sağlam temellere oturtabilirsiniz. İnternet ve Online İşler ile ilgili daha fazla makaleye ulaşmak için lütfen tıklayın.

P.Bahar Özbal
27.03.2010
www.makalemarketi.com

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder